پرواز های ایران به ترکیه کی باز می شوند؟

پرواز های ایران به ترکیه کی باز می شوند ؟

تا به امروز تعداد افرادی که در کل جهان بر اثر ویروس Covid-19 یا به اصطلاح عامیانه تر کرونا پیدا شده در شهر ووهان کشور چین در ایالت هوبی به آن مبتلا گشته اند، از ۲ میلیون و ۸۴ هزار نفر عبور کرد .در این میان کشور ترکیه همچون بسیاری از کشورهای جهان در راه کنترل ویرووس کرونا تدابیری اندیشیده است که به طور جدی و رسمی در سرتاسر این کشور در حال اجرا می باشند و از قضا عملکرد بسیار خوب و حرفه ای جهت مقابله با این ویروس تاکنون داشته است.

بر همین اساس تمامی سفرهای داخلی و خارجی خطوط هوایی و همچنین زمینی ترکیه جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا لغو شدند و در حال حاضر همه برای انجام امور بین المللی خویش در انتظار باز شدن مجدد خطوط پروازی هستند و به دنبال آن این پرسش مطرح است که پروازها چه زمانی به روال عادی پیشین خود باز خواهند گشت؟

بیانیه خطوط پروازی ترکیه

بیانیه خطوط پروازی کشور ترکیه حاکی از لغو تمامی پروازهای خارجی و داخلی این کشور تا تاریخ ۲۰ می ۲۰۲۰  مصادف با ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ می باشد که به تاثیر این امر موجب به تعویق افتادن تعداد بسیاری از آزمون های بین المللی که پیش از این بنا بود در کشور ترکیه برگزار شوند و همچنین افرادی که قصد مهاجرت به ترکیه برای تحصیل را داشتند، شد.

سایت رسمی خطوط هوایی ترکیه اعلام داشت طبق تصمیم اتخاذ شده از سوی مقامات ذی ربط و سلامتی شما، در جهت اعمال تدابیر اندیشیده شده تمام پرواز های خارجی فرودگاه های بین المللی تا ۲۰ می ۲۰۲۰ متوقف شده است

پرواز های ایران و ترکیه چه زمانی باز می شوند؟

در خصوص تاریخ باز شدن خطوط هوایی و زمینی کشور ترکیه هنوز اطلاعاتی دقیقی از هیچ منبع معتبر و موثقی در دسترس نیست و متعاقبا بسته به زمان کنترل و مساعد تر شدن شرایط شیوع ویرروس کرونا دارد.

مهرداد سعادت، رئیس اتاق بازرگانی ایران و ترکیه درباره مذاکرات از سوی ایران درباره باز شدن مرز زمینی گفت: در حال مذاکره هستیم که مرزهای زمینی برای عبور کالاها باز شود زیرا این کشور مسیر ترانزیتی صادرات ما است.

وی افزود: «مقامات ترکیه هیچ بازه زمانی مشخص نکردند و نمی‌توان گفت آیا تا نوروز مرزها باز می‌شود یا خیر، آنها براساس پخش و شیوع بیماری در کشور تصمیم خواهند گرفت».

وی با بیان اینکه مطابق توافقی که وزرای بهداشت دو کشور کرده‌اند، ترکیه بر اساس منافع ملی خود تصمیم گرفت که به صورت یکجانبه مرز زمینی و هوایی خود را با ایران به طور موقت ببندد، توضیح داد: «مرزهای ما باز است یعنی اینکه کامیون‌ها و هواپیماهای ترک به ایران می‌آیند اما خالی بر می‌گردند پس هیچ نگرانی در خصوص تامین مواد وارداتی وجود ندارد».

سعادت این مساله را حق کشور ترکیه دانست و گفت: «ترکیه برای سلامتی مردم کشور خود از ورود اتباع ایرانی جلوگیری کند و ما نمی‌توانیم از این منظر به آنها فشار وارد کنیم حتی قرار بود در این هفته یک هیئت تجاری از ایران در اجلاس استانبول شرکت کند که موضوع ملغی شد».

منبع : www.hamrahestate.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وبلاگ
ترندهای جدید چیست؟

پست های وبلاگ

ثبت نام برای خبرنامه

دریافت آخرین اخبار و بروزرسانی ها

بکگراند خبرنامه