شهروند یک میلیون دلاری

شهروند یک میلیون دلاری

تغییر مبلغ شهروندی در ترکیه؛

از شایعه تا واقعیت تغییر قوانین شهروندی ترکیه!

همهٔ ما ساکنین این کره خاکی به دنبال شرایط زندگی مطلوب هستیم در همین راستا تلاش زیادی می‌کنیم تا شرایط زندگی خود را به مطلوب‌ترین حالت ممکن خود برسانیم، عدم رضایت از شرایط موجود یکی از بزرگ‌ترین دلایلی است که تصمیم به تغییر را تقویت می ­کند.

اما این تغییر همیشه با تغییر شغل، فضا، محیط اطراف همراه نیست گاهی تصمیم به تحول بزرگ مثل کشور محل سکونت خود می‌گیریم تحولی که آن را مهاجرت می‌نامند.

مهاجرت در تمام تاریخ بشریت بعنوان یک راهکار برای تغییر اساسی ایجاد کردن و ساختن فضایی که مورد نظر ماست، میل به رشد وتوسعه باعث می­شود تصویر زیبایی از مهاجرت خلق کنیم که هدف گذاری کوتاه مدت و بلند مدت این مسیر را آسان می­ کند.

با وجود چالش‌ها و مشکلاتی که قبلاً در مهاجرت وجود داشت، امروزه با توسعه فناوری و دسترسی به اطلاعات، این مسیر آسان‌تر شده و جهان به یک دهکده تبدیل شده است و تبادل اطلاعات با سرعت بالایی انجام می‌شود.

فراموش نکنیم هدف هر مهاجری در نهایت اخذ شهروندی کشور مقصد است. برای اخذ شهروندی هر کشوری قوانین و مقررات متفاوتی وجود دارد؛ ولی دسته‌بندی کلی مثل ازدواج، سرمایه­گذاری و خرید ملک در بیشتر کشورها از شرایط اخذ شهروندی به‌حساب می­آید.

شهروند یک میلیون دلاری
 
ثبات اقتصادی

خرید ملک در کشورهایی که ثبات اقتصادی دارند و یا درحال‌توسعه هستند (توسعه­ قابل‌ارائه بر طبق آمار و ارقام بر اساس نرخ رشد اقتصادی) نوعی سرمایه­‌گذاری کم‌ریسک به‌حساب می­آید که نتایج بسیار زیادی دارد.

 از جمله :

  • رشد سرمایه به نسبت رشد کشور
  • دریافت پاسپورت کشوری که امکان سفر بدون ویزا به بسیاری از کشورهای جهان و آزادی در عمل و انتخاب دارد.
  • از همه مهم‌تر ارتباط بی‌واسطه و مؤثرتر با تمام جهان
  • امکان تحصیل و آموزش کاربردی در تمام مقاطع و بسیاری امکانات که کشور مقصد را به آرمان­شهر تبدیل می­ کند.

 یکی از این کشورها که نزدیکی فرهنگی و جغرافیایی با ما دارد ترکیه است که در مورد انواع شهروندی ترکیه سابق‌براین صحبت کردیم و در این مطلب تغییر قانون شهروندی ملکی را بررسی می­ کنیم.

ترکیه به‌عنوان کشوری که آینده بسیار روشنی پیشرو دارد، فرصت مناسبی برای هر نوع سرمایه‌گذاری اقتصادی است.

ترکیه به‌عنوان کشوری که آینده بسیار روشنی پیشرو دارد، فرصت مناسبی برای هر نوع سرمایه‌گذاری اقتصادی است.

 

 
تاثیر فرهنگ و جغرافیای منطقه

از سویی نزدیکی فرهنگی و جغرافیایی ترکیه به ایران باعث شده است، تعداد زیادی از هموطنان عزیزمان تمایل به زندگی در ترکیه داشته باشند و همین امر باعث می ­شود خرید ملک در ترکیه که یکی از انواع سرمایه‌گذاری‌ها در ترکیه است به گزینه اول برای دریافت شهروندی ترکیه بدل شود.

البته چنانچه شرایط لازم برای اخذ این سند وجود داشته باشد، شرایطی از جمله دریافت شهروندی برای بار اول روی سند، مالکیت قطعی و شرایط مالی که دولت ترکیه برای مهاجرین اعلام کرده است.

(این قانون در حال حاضر 400 هزار دلار است) لازم به ذکر است که قانون جدیدی مبنی بر تغییر این قیمت در حال تصویب است به یاد داشته باشید برای بسیاری سوال از همینجا اغاز می شود که شرایط تغییر خواهد کرد یا خیر؟

اینکه شرایط تغییر خواهد کرد حتماً دلایلی دارد که ارزش ملکی شما را افزایش خواهد داد به طور مثال احتمال ورود به اتحادیه اروپا که یعنی بخشی از قوانین اروپا شدن، قوانینی که به‌صورت منسجم بین چند کشور اروپایی رایج است  که در این صورت رفت‌ و آمد شما به اروپا در راحت‌ترین حالت ممکن خواهد بود.

به همین نسبت از برخی امکانات شهروندی اروپا (اتحادیه اروپا) برخوردار خواهید بود طبیعتاً سفر یا اقامت در سایر کشورها نیز برای شما آسان‌تر است و حتی امکان سرمایه‌گذاری نیز برای شما وجود دارد امکان استفاده از بازار مشترک اروپا را دارید و همچنین امکان مشارکت در برنامه‌ها و پروژه‌های مشترک اقتصادی و فرهنگی و از تسهیلات تحقیق و توسعه مشترک نیز بهره‌مند می‌شوید.

 
 
ورود ترکیه به اتحادیه اروپا

باتوجه‌ به احتمال ورود ترکیه به اتحادیه اروپا باید تأثیرات فراوان آن بر این کشور را در نظر گرفت تغییراتی که سالیان زیاد دولت مردان و سیاسیون، فعالین محیط‌زیست، سازمان گردشگری و به‌طور کلی ترکیه به‌صورت یکپارچه برای رسیدن به این هدف برنامه‌ریزی، تحلیل، مطالعه، تفسیر و تلاش‌کرده اند.

تا زیرساخت­ های مناسب با این تغییرات را ایجاد کنند و کشور را با کمترین مشکلات به‌سوی اروپایی شدن هدایت کنند و نباید این تلاشها را نادیده گرفت.

در تمامی این سال­ها ترکیه دائماً درخواست ورود داده و هر بار با یک قاعده جدید  این درخواست نادیده گرفته شده است.

حال اما با تمام موانع روبرو شده و برطرف کرده و احتمال پذیرش اتحادیه هرچند کم اما وجود دارد و این یعنی هر نوع سرمایه­ گذاری در ترکیه یک معامله سراسر برد خواهد بود.

حتی اگر ترکیه به اتحادیه اروپا هم ورود نکند همیشه روی قیمت­ها تأثیر می­گذارد و این احتمال به ­عنوان یک گزینه برای سرمایه ­گذاران خارجی، شرکت­ ها و کمپانی­ ها محسوب می­ شود.

 
اما پیش از خرید ملک در ترکیه لازم است قوانین شهروندی را  بررسی کنیم.

در ترکیه، شهروندی از طریق خرید ملک به‌ویژه جذابیت زیادی دارد، برای درک بهتر این فرایند، لازم است به قوانین و مقررات مربوطه نگاهی بیندازیم.

  1.  قوانین ملکی:

   – این قوانین تا حد زیادی شبیه قوانین شهروندان خود ترکیه است، اما برخی محدودیت‌ها و شرایط خاص برای خریداران خارجی وجود دارد مثل خرید ملک از یک شهروند ترک و به ارزش مالی بیش از 400 هزار دلار (که البته در حال تغییر است.) که باید حتما در سند درج شده باشد.

  1.  معاملات ملکی:

   – فرایند معاملات ملکی برای افراد خارجی نیز به اقداماتی نظیر انتقال حقوق ملکیت، ثبت‌ در دفتر اسناد رسمی ترکیه (نوتر) نیاز دارد، این مراحل می‌توانند با مشاوره حقوقی بهتر اجرا شوند.

  1.  مناطق ممنوعه برای خریداران خارجی:

   – برخی از محدودیت‌های مرتبط با خرید ملک توسط افراد خارجی را در نظر داشته باشید مثلاً برخی از مناطق ممکن است محدودیت‌های خاص یا ممنوعیت برای افراد خارجی داشته باشند، به طور مثال در منطقه فاتیح در شهر استانبول خرید ملک تنها برای سرمایه گذاری ممکن است و دریافت شهروندی از این طریق ممکن نیست.

  1.  تأمین مالی:

   – خریداران خارجی باید مدارک تأمین مالی خود را به شکل قانونی و معتبر ارائه کنند شامل گزارشی که ارزش مالی ملک را تایید کند، این گزارش باید توسط یک کارشناس رسمی اکسپرتیز تهیه شود و اسنادی بانکی که نشان دهد که مبلغ معین برای خرید ملک به صورت قانونی پرداخت شده است.

  1. مالکیت مشترک:

   – در ترکیه، افراد خارجی می‌توانند ملک را با شراکت یک شهروند ترک و یا هر شخص خارجی خریداری کنند، این امر می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای کسانی باشد که مایل به خرید ملک به‌صورت مشترک هستند.

 

در پایان اخذ شهروندی

در کل، مهم است که افراد خارجی قبل از هر گونه تصمیمی مرتبط با خرید ملک در ترکیه، بادقت به قوانین و مقررات مربوطه آشنا شوند و در صورت نیاز، مشاوره حقوقی متخصصین by homes را دریافت کنید.

در پایان باید بگوییم که امکان تغییر این قانون از مبلغ 400 هزار دلار تا سقف مبلغ 600 و یا 800 هزار دلار بسیار بالاست حتی احتمالی مبنی بر بازگشت قانون 1 میلیون دلارکه سابق بر این وجود داشت نیز هست، زیرا در تاریخ 28 نوامبر 2023 ترکیه بعنوان کشور برتر برای سرمایه گذاری با برگشت بالای سود انتخاب شد و این موضوع یعنی ورود کمپانی­های بزرگ به بازار سرمایه ترکیه .

پس اگر تمایل به اخذ شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک دارید بهتر است تعلل نکنید و پس از دریافت مشاوره و پیش از اجرایی‌شدن قانون جدید ملک بخرید و با پرداخت 400 هزار دلار شهروندی به ارزش اقتصادی 1 میلیون دلار دریافت کنید، مزایای دریافت شهروندی ترکیه و روش­های آن را در اینجا مطالعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وبلاگ
ترندهای جدید چیست؟

پست های وبلاگ

ثبت نام برای خبرنامه

دریافت آخرین اخبار و بروزرسانی ها

بکگراند خبرنامه