همه چیز درباره کارت فیروزه‌ای ترکیه یا تورکواز

همه چیز درباره کارت فیروزه‌ای ترکیه یا تورکواز

اگر قصد مهاجرت به ترکیه را دارید، حتما اسم کارت فیروزه‌‌ای ترکیه یا تورکواز کارت ترکیه را بارها شنیده‌اید. دریافت تورکواز به مهاجران ترکیه کمک می‌کند تا راحت‌‌تر به کار پیدا کنند و قطعا زودتر به کسب درآمد که دغدغه اصلی مهاجرین هست برسند و برای خود، همسر و فرزندانشان اقامت و شهروندی ترکیه را کسب کنند.

به همین دلیل ما در بای هومز ترکیه در این مطلب به معرفی کارت فیروزه‌ای(توروکواز)، نحوه دریافت و شرایط اخذ آن به طور کامل پرداخته‌ایم.

کارت فیروزه‌ای ترکیه یا تورکواز کارت ترکیه چیست؟

در راستای عملی کردن سیاست‌های بین‌المللی کار در ترکیه، کارت فیروزه‌ای ترکیه یا تورکواز به خارجیان با شرایط خاص اعطا می‌شود. این کارت به مهاجرانی تعلق می‌گیرد که یا دارای تجربه حرفه‌ای و سطح تحصیلات بالا هستند و یا مشارکت خاصی در ارتقای علم وفناوری کشور ترکیه دارند.

همچنین افرادی که اقدام به خرید ملک در ترکیه و یا سرمایه گذاری در ترکیه کرده‌اند از آنجا که بر اقتصاد و اشتغال این کشور تاثیر گذار بوده‌اند واجد شرایط دریافت کارت فیروزه‌ای ترکیه هستند.

دارنده این کارت حق اقامت دائم ترکیه و اجازه کار در ترکیه را کسب می‌کند. همچنین افراد تحت تکفل دارنده فیروز کارت ترکیه این حق را دارند که در ترکیه اقامت دائم داشته باشند.کارت فیروزه ای ترکیه را می‌توان هم‌چون گرین کارت آمریکا یا کارت آبی اتحادیه اروپا در نظر گرفت اما کارکرد آن‌ها دقیقا یکسان نیست.

دولت ترکیه برای جذب نیروی کار متخصص و همچنین سرمایه‌گذاری بین‌المللی، سیستم صدور کارت فیروزه‌ای ترکیه را ایجاد کرده است.

اطلاعات بیشتر، آخرین قیمت‌ها و فایل‌های اکازیون را در صفحه اینستاگرام بای هومز ترکیه ببینید.

همه چیز درباره کارت فیروزه‌ای ترکیه یا تورکواز

مدت اعتبار کارت فیروزه ای ترکیه یا تورکواز کارت

مدت اعتبار اولین کارت فیروزه ای صادر شده برای فرد سه سال است که به آن دوره انتقال می‌گویند. افرادی که کارت فیروزه‌ای خود را در دوره انتقال (۳ سال اول) با رعایت قوانین ترکیه حفظ می‌کنند، می‌توانند ۱۸۰ روز قبل از اتمام مهلت کارت فیروزه‌ای ۳ساله خود، برای دریافت کارت فیروزه‌ای نامحدود اقدام کنند.

همچنین ۲ سال پس از اخذ کارت فیروزه‌ای نامحدود اتباع خارجی می‌توانند درخواست خود را برای دریافت حق شهروندی ترکیه به هیئت وزیران خارجه ترکیه ارائه دهند.

کارت فیروزه ای ترکیه و نحوه باطل شدن آن

خارجی‌هایی که می‌خواهند کارت فیروزه‌ای داشته باشند، ابتدا باید تصمیم بگیرند که آیا قصد زندگی در ترکیه را دارند یا خیر. چرا که خارجیانی که دارای کارت فیروزه هستند، باید حداکثر ظرف مدت یک سال در ترکیه شروع به کار کنند. در غیر این صورت کارت فیروزه‌ای آن‌ها باطل خواهد شد. خرید ملک در ترکیه (خانه شخصی) می‌تواند در پشت‌سر گذاشتن دوره انتقال کارت فیروزه‌ای و تبدیل آن به فیروز کارت نامحدود مؤثر باشد.

مزایای دریافت کارت فیروزه ای ترکیه

کارت فیروزه‌ای ترکیه یک فرصت عالی برای خارجی‌هایی است که به طور رسمی در ترکیه کار می‌کنند. خارجی‌هایی که حداقل دو سال در ترکیه کار می‌کنند، می‌توانند برای دریافت کارت فیروزه‌ای ترکیه اقدام کنند. سپس مجوز کار و اقامت نامحدود ترکیه را دریافت کنند.

مهاجران با کمک این کارت بدون اینکه درگیر مراحل اخذ مجوز کاری شوند، می‌توانند با هر کارفرمایی کار کنند و یا کسب و کار خود را راه‌اندازی کنند.

به همسر و فرزندان تحت تکفل فرد خارجی که دارای فیروز کارت است، مدرکی داده می‌شود که ثابت کند آن‌ها از بستگان دارنده فیروز کارت ترکیه هستند. این مدرک برای آن‌ها جایگزین اجازه اقامت ترکیه خواهد شد.

اتباع خارجی دارنده فیروز کارت از حق پروانه کار نامحدود ترکیه بهره‌مند می‌شوند.

دارندگان کارت فیروزه‌ای ترکیه پس از ۵ سال می‌توانند برای دریافت تابعیت ترکیه اقدام کنند. پس از دریافت حق تابعیت کودکان زیر ۱۸ سال، آن‌ها بلافاصله شهروند ترکیه می‌شوند و همسران آن‌ها پس از ۳ سال شهروند ترکیه خواهند شد.

شرایط دریافت کارت فیروزه‌ای ترکیه

درخواست کارت فیروزه‌ای ترکیه برای دانشمندان خارجی به صورت جداگانه با توجه به صلاحیت آن‌ها به سرعت مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در مدت زمان بسیار کوتاهی مورد تایید قرار گرفته و صادر می‌شود.

همچنین ورزشکارانی که به موفقیت‌های بین‌المللی دست یافته‌اند، در ظرف زمان کوتاهی می‌توانند کارت فیروزه‌ ای ترکیه را دریافت کنند و به کار و زندگی در ترکیه بپردازند. به علاوه بلاگرها و سایر افرادی که فرهنگ و آداب و رسوم ترکیه مثل انواع غذاهای ترکی، مکان‌های گردشگری و دنیای تجارت ترکیه را ترویج می‌دهند، می‌توانند صاحب کارت فیروزه ای شوند.

نویسندگان، کارآفرینان و کلیه افرادی که پروژه‌ای برای ارتقای ترکیه دارند، این امکان را خواهند داشت تا برای دریافت این کارت اقدام کنند. بنابراین می‌توان اتباع خارجی که واجد شرایط دریافت کارت فیروزه‌ای ترکیه هستند را به شرح زیر فهرست کرد:

  • افرادی که دارای سطح تحصیلات، درآمد، دانش و تجربه حرفه‌ای بالایی هستند و به پیشرفت علم و فناوری ترکیه کمک می‌کنند.
  • خارجی‌هایی که با توجه به ویژگی‌هایی که دارند به‌عنوان نیروی کار با صلاحیت بالا در نظر گرفته می‌شوند.
  • خارجی‌هایی که به سرمایه گذاری، صادرات و اشتغال‌زایی در ترکیه می‌پردازند.
  • دانشمندان یا محققان خارجی که به پیشرفت علمی و فناوری ترکیه کمک می‌کنند و یا مطالعات و تحقیقات مهمی را در زمینه منافع ترکیه در سطح بین‌المللی انجام می‌دهند.
  • خارجی‌هایی که در زمینه‌های فرهنگی، ورزشی یا هنری به موفقیت‌های بین‌المللی دست یافته‌اند.
  • خارجیانی که در به رسمیت شناختن یا ترویج فرهنگ ترکیه در سطح بین‌المللی مشارکت دارند و در راستای منافع ملی ترکیه در سطح بین‌المللی فعالیت می‌کنند
همه چیز درباره کارت فیروزه‌ای ترکیه یا تورکواز

نحوه درخواست و دریافت کارت فیروزه‌ای ترکیه یا تورکواز کارت

درخواست کارت فیروزه‌ای ترکیه به صورت آنلاین انجام می‌گیرد. برای درخواست کارت فیروزه ای به صورت آنلاین باید به نمایندگان خارجی ترکیه در کشوری که در آن اقامت قانونی دارید مراجعه کنید و درخواست خود را از این طریق ثبت کنید. سپس درخواست شما از طریق سیستم الکترونیکی به صورت مستقیم به وزارت کشور ترکیه ارسال می‌شود. همچنین ارائه این درخواست می‌تواند توسط شخص به صورت حضوری و یا توسط یک وکیل به نمایندگی از وی به وزارت امور خارجه ترکیه ارائه شود.

وزارت خارجه در مورد شخص خارجی درخواست دهنده فیروز کارت، از مؤسسات و سازمان‌های خاصی تحقیق و درخواست نظر می‌کند. این مراجع که از آن‌ها اظهار نظر می‌شود، باید حداکثر ظرف مدت ۱۵ روز نظرات خود را به وزارت خارجه اعلام کنند. در برخی موارد مشاهده می‌شود که این مراجع ۱۵ روز مهلت اضافه درخواست می‌دهند. .

نحوه درخواست کارت اقامت برای بستگان دارای کارت فیروزه‌ای ترکیه

ثبت درخواست اقامت برای بستگان درجه یک صاحب کارت فیروزه‌ای ، باید همزمان با درخواست کارت فیروزه‌ای ترکیه انجام شود. اما درصورتی که این درخواست از خارج از کشور انجام شده باشد و اطلاعات لازم در مورد بستگان درجه یک در این درخواست وجود نداشته باشد، اتباع خارجی باید ظرف ۹۰ روز از تاریخ ورود به ترکیه برای دریافت کارت اقامت اقدام کنند.

منظور از بستگان درجه یک دارنده کارت فیروزه ای ترکیه، همسر و فرزندان شخص است که لازم است در طول درخواست، مدرکی مبنی بر ازدواج یا رابطه حضانت یا وابستگی بین این افراد ارائه شود.

کارت فیروزه‌ای ترکیه و مدت زمان صدور آن

در قانون هیچ حداکثر یا حداقل زمانی برای صدور کارت فیروزه ای ترکیه مشخص نشده است. هرگونه سهل انگاری و یا ثبت اطلاعات اشتباه به هنگام درخواست صدور کارت فیروزه‌ای باعث می‌شود زمان صدور کارت افزایش پیدا کند و یا درخواست صدور کارت با نتیجه منفی همراه شود.

اگر قصد اخذ این کارت، مهاجرت و یا سرمایه‌گذاری در ترکیه را دارید می‌توانید از مشاورین متخصص ما در بای هومز ترکیه  مشاوره و کمک‌های لازم را دریافت کنید تا با کم‌ترین هزینه ممکن به هدف خودتون برسید.

اطلاعات بیشتر، آخرین قیمت‌ها و فایل‌های اکازیون را در صفحه اینستاگرام بای هومز ترکیه ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وبلاگ
ترندهای جدید چیست؟

پست های وبلاگ

ثبت نام برای خبرنامه

دریافت آخرین اخبار و بروزرسانی ها

بکگراند خبرنامه