ارزش پاسپورت ترکیه

ارزش پاسپورت ترکیه

ارزش پاسپورت ترکیه

ارزش پاسپورت ترکیه

پاسپورت مهمترین سند هویتی در سطح جهان است که همیشه با رتبه و جایگاهش سنجیده می شود، پاسپورت معتبرترین سند جهانی که به دارندگانش امکان سفر، حقوق شهروندی، مزایا و از همه مهمتر جایگاه اجتماعی می دهد، بله وقتی شما پاسپورت کشورهایی مثل امارات، ژاپن یا سنگاپور را داشته باشید یعنی در حقیقت ده ها امتیاز همراه با این پاسپورت خواهید داشت.

 ثبات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی از مهمترین ویژگی های مرتبط به رتبه پاسپورت است. به هر میزان که  رتبه یک پاسپورت بالاتر باشد دریافت آن سخت تر خواهد شد، یکی از پاسپورت هایی که رتبه بالایی دارد و دریافت آن برای ایرانیان نسبت به هم ترازان خود راحت تر است، پاسپورت ترکیه است.

ترکیه کشوری با تنوع فرهنگی و نژادی بالا اما آشنا برای ایرانیان، گرم و صمیمی که نزدیکی جغرافیایی آن به ایران باعث شده حس دوری از وطن کم رنگتر شود، در عین حال ترکیه کشوری است که مسیر پیشرفت را به سرعت طی می کند، پل ارتباطی آسیا و اروپا که موقعیت های تجاری رو به توسعه زیادی دارد.

نگاه آماری به پاسپورت ترکیه:

در سایت های معتبر که هرساله رتبه های پاسپورت ها را تعیین می کند از جمله  Henley Passport Index پاسپورت ترکیه در سال 2024 در بین 105 رتبه بندی پاسپورت های جهان رتبه 34 را به خود اختصاص داده است که امکان سفر بدون ویزا یا با ویزای الکترونیک و ویزای فرودگاهی به 116 کشور جهان را دارد، باید گفت این رتبه نشان دهنده ارزش بالای پاسپورت ترکیه است.

مزایای دریافت پاسپورت ترکیه:

  • امکان سفر به تعداد زیادی کشور بدون محدودیت، بدون نیاز به دریافت ویزا و یا سهولت در دریافت ویزا از جمله ویزای الکترونیک یا ویزای فرودگاهی
  • دریافت راحت تر ویزای شینگن؛ طبق آمار دریافت ویزای شینگن با پاسپورت ترکیه تا 86% (برای افرادی که صاحب ملک در ترکیه هستند) با موفقیت ثبت شده است، این یعنی با خرید ملک در ترکیه هم شهروندی دریافت خواهید کرد و هم امکان سفر به حوزه شینگن را با درصد موفقیت بالا خواهید داشت.
  • با دریافت پاسپورت ترکیه همانند یک شهروند ترک حق شرکت در انتخابات را خواهید داشت.
  • بیمه دولتی SGK دارید وحق استفاده از خدمات و امکانات دولتی را نیز دارید.
  • آموزش رایگان تخصصی و مهارتی، تحصیل در دانشگاه با بورس های مختلف
  • تجارت با اروپا و آمریکا و سرمایه گذاری و خرید سهام از شرکت های معتیر و مطرح جهان
  • افتتاح حساب بانکی در تمامی بانک های جهان که طرف قرارداد ترکیه باشند و دریافت وام و اعتبارات با مبلغ بالا و بلند مدت
  • اخذ تابعیت دوم بدون رد تابعیت اصلی( ترکیه امکان چندتابعیتی بودن را دارد)
  • ثبت هویت ترک در منابع و سایت های تجاری و آموزشی که به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی دهند.
  • خرید و فروش بی واسطه و بی نیاز به کفیل

 

ارزش پاسپورت ترکیه
ارزش پاسپورت ترکیه

 

سفر به کشور رویاها، آمریکا:

رویای آمریکایی، آرزوی سفر و زندگی در آمریکا با تنوع فرهنگی، نژادی، و اجتماعی بسیار بالا که دریافت آن با پاسپورت ترکیه آسان تر از پاسپورت ایران است مهمترین علت آن هم تحریم های آمریکا نسبت ایران است که براساس آن ورود ایرانیان حتی با دعوت نامه و حمایت نامه هم نسبت به سایر ملیتها  سخت تر است. به طور مثال دریافت ویزای سرمایه گذاری 2 ساله آمریکا با پاسپورت ترکیه در کمتر از 2 ماه کاری دریافت می شود.

با توجه به اینکه آمریکا در ترکیه سفارت دارد روند دریافت ویزا به نسبت ایران برای شهروندان ترک بسیار آسان تر خواهد بود.

سفر به قاره ی سبز، اروپا:

قاره کوچک سبز جهان که سفر به آن تجربیات متفاوتی از تاریخ، آزادی، طبیعت و هنر را در بردارد.

ترکیه یک کشور اروپا – آسیایی است، سفر به  حوزه شنگن برای همه پاسپورت ها کمی روند پیچیده ای دارد اما سایر کشورهای اروپایی روند آسانی برای پاسپورت ترک دارند، تعدادی از این کشور ها ویزای الکترونیکی و یا ویزای فرودگاهی صادر می‌کنند.

مراودات تجاری و اقتصادی ترکیه با اروپا و احتمال هرچند دور پیوستن به اتحادیه اروپا باعث شده است روند دریافت هرنوع ویزا با پاسپورت ترکیه آسان باشد.

ارزش پاسپورت ترکیه
ارزش پاسپورت ترکیه

انواع پاسپورت در ترکیه:

  1. پاسپورت با رنگ قرمز یا معمولی : Umumi passport یا Bordo  که اعتبار آن حداقل 6 ماهه و حداکثر 4 ساله است و افراد خارجی نیز می توانند آن را دریافت کنند.
  2. پاسپورت سبز یا گذرنامه ویژه (Hususi passport ) یا  Yeşil .

نمایندگان، وزرا، کابینه دولت، کارمندان شهرداری، خبرنگاران این نوع پاسپورت را دریافت می کنند.  نکته جالب توجه این است که صاحبین کسب و کار و تجار نیز امکان دریافت این پاسپورت را خواهند داشت که دریافت آن باعث سهولت در مراودات تجاری خواهد شد. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان و مشاورین دپارتمان راه اندازی کسب و کار ما در ارتباط باشید.

  1. پاسپورت مشکی یا دیپلماتیک Diplomatikpassport) ) که به دادستان ها ، افسرهای ارشد نظامی، ژنرال ها، نخست وزیر، فرماندارها، قاضیان و دادیارها ارائه می شود.
  2. پاسپورت خاکستری یا پاسپورت ماموریت(Hizmet passport) به تیم ها و مقاماتی که برای انجام خدمات دولت و حکومت و امور ملی عازم خارج از کشور هستند داده می شود.

سخن پایانی:

هیچ کس در انتخاب کشوری که در آن متولد خواهد شد نقشی ندارد، اما حق زندگی و سفر کاملا به انتخاب شخصی و تلاش خود ما وابسته است که البته مسیر سختی است و اشتباه در آن می‌تواند منجر به از دست دادن سرمایه و اعتبار شما شود. مسیر دریافت شهروندی و پاسپورت یک کشور ارزان نخواهد بود و انتخاب یک مشاور خوب و متخصص در کاهش هزینه ها و پیدا کردن درست ترین و مناسب ترین روش، به شما بسیار کمک خواهد کرد و پروسه های حقوقی و قانونی را نیز آسان می کند، ما در این مسیر همراه و هم قدم شما خواهیم بود و همچنین  پاسخگوی تمامی سوالات شما هستیم.

وبلاگ
ترندهای جدید چیست؟

پست های وبلاگ

ثبت نام برای خبرنامه

دریافت آخرین اخبار و بروزرسانی ها

بکگراند خبرنامه