سهم ترکیه از بازار نساجی

سهم ترکیه از بازار نساجی 20 میلیارد دلاری ایران اندک است

رئیس کمیته مرکزی تجارت ترکیه در تهران اعلام کرد سهم یک میلیارد دلاری ترکیه از بازار 20 میلیارد دلاری نساجی و پوشاک در ایران بسیار کم است

ارجان خردال٬ رئیس کمیته مرکزی تجارت ترکیه در تهران و عضو هیات مدیره انجمن صادركنندگان صنايع نساجی و پوشاك استانبول در سمینار تجارت و سرمایه گذاری در ایران که با حضور مسئولان این کشور در استانبول برگزار شد، گفت: با وجود بازار 20 میلیارد دلاری نساجی و پوشاک در ایران، سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری در این بخش برای ما بسیار کم است.

در ادامه این سمینار، بیلگین آیگول، رئیس شورای تجاری ایران – ترکیه در انجمن روابط اقتصادی خارجی ترکیه (DEİK) با اشاره به اینکه مجموع معاملات تجاری ایران با روسیه، هند، چین و کشورهای اروپایی حدود 200 میلیارد دلار است، گفت: سرمایه گذاری صنعتگران ترکیه در ایران از اهمیت زیادی برخوردار است.

آیگول با بیان این که برندهای ساختگی «جعلی» در آینده در ایران ازبین می روند، افزود: تقاضای زیادی برای محصولات نساجی و پوشاک ترکیه در ایران وجود دارد بنابراین اکنون زمان حضور برندها در این کشور است.

وی با اشاره به اینکه در سال 2005 دو توافقنانه در زمینه پیشگیری از مالیات مضاعف میان ترکیه و ایران و حفاظت متقابل از تشویق های سرمایه گذاری به امضا رسید، تصریح کرد: دو طرف هدف تجارت 30 میلیارد دلاری دارند ولی به دلیل کاهش قیمت نفت و شرایط تحریم، از سال 2012 تجارت ما به کمتر از نصف کاهش یافته است اما می توان این شرایط را پشت سر گذاشت.

حمید زادبوم، رایزن بازرگانی سفارت ایران در آنکارا نیز با بیان این که محصولات نساجی ترکیه در ایران طرفداران زیادی دارند، اظهار داشت: بازرگانان ترکیه در این زمینه تجربه های زیادی کسب کرده اند.

زادبوم از بازرگانان ترکیه خواست بدون واسطه ها وارد ایران شوند و از نزدیک در باره صنایع و بازار این کشور برررسی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وبلاگ
ترندهای جدید چیست؟

پست های وبلاگ

ثبت نام برای خبرنامه

دریافت آخرین اخبار و بروزرسانی ها

بکگراند خبرنامه